Monday, July 18, 2011

PENERANGAN TENTANG AUTOXTEN SECARA RINGKAS


Setelah hampir sebulan menunggu akhirnya, Autoxten telah pun selamat dilancarkan. Ada yang gembira dengan hasil mereka setelah berusaha keras dan ada yang merungut kerana tidak mendapat bonus seperti yang diharapkan.

Itulah lumrah dunia networking terutama pelan yang menjanjikan pendapatan tanpa perlukan penajaan dan sebagainya. Autoxten telah berjaya melakukannya semasa 'Pra Pelancaran'. Hanya dengan promosi US10 boleh menjana US11K berulang-kali menarik hampir 100,000 ahli pra daftar. Buktinya setelah seminggu sebanyak US700K pembayaran komisen telah dibuat. Mungkin ianya merupakan satu rekod!

Namun ada beberapa perkara yang ingin saya tekankan disini setelah hampir seminggu Autoxten dilancarkan terutama mengenai pelan pemasaran, kaedah pemasaran dan limpahan atau spillover yang digembar-gemburkan selama ini.

1. Pelan Pemasaran Sebenar Autoxten
  • Ramai agak terkilan kerana hanya setelah selepas pelancaran barulah pelan pemasaran sebenarnya diterangkan secara terperinci. Di US sendiri ramai ahli yang merungut, membuat pelbagai komen dan komplain kerana kurang memahami pelan pemasaran yang sebenarnya. Tetapi rungutan itu kebanyakannya datang daripada mereka yang mengharapkan 'wang besar' dengan hanya  duduk diam sahaja.
  • Pelan pemasaran Autoxten masih tidak berubah cuma mulai sekarang ianya dipermudahkan lagi. Anda boleh merujuk kepada video penerangan dibawah ini buat sementara waktu. Saya akan berikan penerangan secara terperinci kemudian nanti.

  • Secara ringkasnya sedikit penambah baikan keatas pelan Autoxten :
  1. Anda terus dapat bonus US10 bila ahli pertama level 1 anda upgrade (tak perlu tunggu 4 untuk layak)
  2. Jadi sekarang lebih mudah...sponsor atau spillover Seorang Ahli anda sudah balik modal!
  3. Ahli kedua upgrade - US10 adalah bayaran terus kepada admin kerana pelan Autoxten adalah 100% Payout!
  4. Manakala bonus ahli Ke-3 dan Ke-4 (US20) adalah untuk bayaran upgrade ke Level2.
  5. Level 1 - Anda terima US10 untuk setiap ahli level 1 (4 x US10)
  6. Level 2 - Anda terima US10 untuk setiap ahli Level 2 Anda yang telah 'complete' Level 1 (16 x US10)
  7. Level 3 - Anda terima US20 untuk setiap ahli Level 3 Anda yang telah 'complete' Level 2 (64 x US20)
  8. Level 4 - Anda terima US40 untuk setiap ahli Level 4 Anda yang telah 'complete' Level 3 (256 x US40)
  9. Bonus Matching 50% adalah untuk pendapatan ahli tajaan Anda untuk Level 2, 3 dan 4 sahaja!


2. Limpahan Downline atau Spillover
  • Inil lagi satu rungutan yang berlaku sehingga kesaat ini. Ramai yang tidak berpuashati kerana tidak mendapat limpahan seperti yang diharapkan walaupun upline mereka antara yang berada didalam leaderboard. Limpahan memang berlaku cuma ianya mungkin bergantung kepada nasib. Jika anda berada dibawah ramai "direct upline' yang aktif spillover ini pasti berlaku. Tetapi jika anda jatuh dibawah upline kumpulan yang duduk diam sahaja maka perkara sebaliknya akan berlaku. 
  • Walaupun hanya matrik 4x4 sahaja, tetapi anda perlu faham kerana didalam 'sponsor hiraki' ianya akan berkembang secara infiniti. Jika anda sudah jatuh didalam level 3 kebawah dan berada dibawah placement ahli yang 'tido' didalam hiraki penaja anda, mungkin agak sukar atau lambat untuk anda mula mendapat spillover.

3. Kaedah Pemasaran - Hanya leader sahaja yang banyak 'buat duit' dengan Autoxten?
  • Autoxten, walaupun pelan pemasaran terlalu mudah dan sesiapa sahaja boleh berjaya tetapi seperti juga program yang lain, hanya leader atau pemimpin sahaja yang buat duit besar. Kita tidak boleh salahkan mereka kerana mereka ini memang 'true leader' atau pemimpin sebenar dan bekerja keras sepanjang masa. 
  • Kebanyakan leader yang berada didalam 'leader board' Autoxten adalah terdiri daripada yang sanggup melakukan apa sahaja untuk memastikan network mereka sentiasa berkembang. Mereka mengambil inisiatif dan menyediakan berbagai tool dan platform untuk kemudahan ahli kumpulan mereka membesarkan network Autoxten.
  • Inilah perkara 'asas' yang tiada bagi kebanyakan 95% ahli yang sentiasa gagal didalam mlm atau network marketing. Jika kita cuma dan terlalu mengharapkan orang lain, pasti kita tidak akan kemana-mana walaupun dengan program yang semudah Autoxten ini.

4. Produk-produk Autoxten
  • Saya masih belum habis membaca dan mendengar semua 'audio dan video' tersebut secara terperinci. Tetapi apa yang ingin saya tekankan, produk-produk yang diberikan tersebut amat berguna untuk menambahkan ilmu didalam bidang pemasaran (networking, affiliate dan lain-lain) samada di internet ataupun secara offline. 
  • Walau bagaimana pun produk-produk dan tool di dalam pelan 'Freedom Phase' belum dikeluarkan lagi oleh pihak Autoxten. Menurut Jeff Long dan juga pihak Autoxten, mereka sedang menyiapkan sesuatu yang amat berguna dan bernilai kepada setiap ahli Autoxten. Mungkin anda juga boleh subscribe untuk pelan "Freedom Phase' ini kemudian nanti.

Untuk mereka yang masih mahu meneruskan Program Autoxten yang mudah ini, ada beberapa strategi yang kita boleh gunakan untuk mempercepatkan Matrik 4X4 tersebut. Ini termasuk bagaimana menggunakan PAY IT FORWARD (X-Codes) untuk memaksimakan pendapatan anda dan juga membantu ahli kumpulan anda.

No comments:

Post a Comment